کد خبر: ۱۶۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهدای استان فارس: 

 هرگز اسلام را تنها نگذارید

 شهید امیر ناصر سلیمانی در وصیت‌نامه خود بیان می‌کند: از برادرانم رسول، فخرالدین و امین می‌خواهم راهم را ادامه دهند و دنباله‌رو شهدا باشند و هرگز اسلام را تنها نگذارید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، شهید امیر ناصر سلیمانی بیست و پنجم بهمن‌ماه ۱۳۴۶ در خانواده‌ای متوسط و متدین در شهرستان سپیدان دیده به جهان گشود. 

وی دوران کودکی را در دامان پدر و مادری مهربان و دلسوز رشد و تربیت یافت و پس از گذراندن دوران کودکی، در فضای علم و دانش قرار گرفت و دوران ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت پشت سر گذاشت.

دوران دبیرستان وی با انقلاب اسلامی مصادف شد و او نیز همراه با سایر دانش‌آموزان و مردم در راهپیمایی‌ها و اعتراضات علیه نظام ستم‌شاهی شرکت می‌کرد. پس از پیروزی انقلاب تحصیل را ادامه داد.

 در سال سوم دبیرستان بود که جنگ تحمیلی عراق علیه ایران آغاز شد و او که در مقابل انقلاب و کشورش احساس مسئولیت می‌کرد، دفاع از دین را وظیفه خود دانست و درس و دیار خود را رها کرد و عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و در عملیات‌های بسیاری شرکت کرد و چندین بار مجروح شد و هر بار پس از بهبودی دوباره به جبهه‌ها بازمی‌گشت و سرانجام پس از سال‌ها خدمت خالصانه و جهاد در راه خدا در تاریخ ۱۳۶۷/۴/۴ در تک دشمن در منطقه جزیره مجنون به آرزوی دیرینه خود رسید و به فیض رفیع شهادت نایل آمد.

 هرگز اسلام را تنها نگذارید

وصیت شهید: 
با سلام به محضر امام‌زمان (عج) و دعای سلامتی برای به حفظ امام خمینی و یارانش و درود به پیشگاه با لیاقت شهدا اسرا و مفقودین. 

بار پروردگارا عاصی‌ام، وامانده‌ام، عاجزم، اما امید بسیار به رحمتت، به عفوت و به کرمت دارم، چون می‌دانم که از جود و بخشش تو به دور است که بنده‌ای عاصی را که قدم در راهت گذاشته است نبخشی. 

پدر و مادر گرامی از این که نتوانسته‌ام زحمات شما را جبران کنم شرمنده‌ام، من که در پیشگاه خداوند آبرو ندارم لااقل شما از درگاهش برایم طلب بخشش کنید تا خداوند به حرمت دعای شما مرا عفو کند.

 پدر جان از شما تقاضا دارم که نام مرا بر کوچه و خیابان نگذارید، مادر جان مرا ببخش و عفو کن، از برادرانم رسول، فخرالدین و امین می‌خواهم راهم را ادامه دهند و دنباله‌رو شهدا باشند و هرگز اسلام را تنها نگذارید.

انتهای خبر/

برچسب ها: وصیتنامه ، شهدا ، فارس
نظرات بینندگان